Styczeń, 2012

poranna jazda... ostatnia?

Wtorek, 31 stycznia 2012 · Komentarze(0)
-11 i wiatr na powrocie skutecznie zniechęcał do kręcenia...
Na podjazdach do Skarbimierzyc czułem jakbym kogoś holował. Zmordowałem się okrutnie. Na drodze do Dobrej (od Lubieszyna) w zasięgu lampki dorosła sarna przebiegła mi drogę, widziałem tam też cholernego batmana z jednym, marnym odblaskowym światełkiem. Rowerzyści to jednak ryzykanci...
Dzisiaj dodatkowo luźne spodenki 3/4 z windstoperem co by klejnotów nie zgubić ;)
Nie wiem jak będzie w lutym, może przeproszę się z rolkami...

poranna jazda

Poniedziałek, 30 stycznia 2012 · Komentarze(4)
Znowu w ciemnościach, jak 30km w tunelu ;)
Rano -8, lekki wiatr.
Dzisiaj w nowych narciarskich rękawicach z supermarketu za całe 98zł (po przecenie), wybrałem najgrubsze jakie były. Z goretexu, ale bez windstopera, czego się obawiałem. Niepotrzebnie, bo wracając pod wiatr (cholernie zimny) nie zmarzłem w ręce. W stopy niestety tak.
Więc Pawle, Adamie, Eryku w przyszłym tygodniu możemy jechać dalej ;)

p.s. Paweł widziałem Cię dzisiaj na szosie jeszcze w mieście - coś zwolniłeś ostatnio ;) A i wychodzę w 17min. Z poranną kawą ;)

mój pierwszy raz...

Sobota, 28 stycznia 2012 · Komentarze(4)
...na szosie w tym roku ;)
Kolega Adamzaproponował hardkorowe kręcenie szosówką na mrozie.
Na jego wyzwanie odpowiedzieli: Paweł i Eryk oraz ja ;)
Spotkaliśmy się oczywiście na Głebokim i ruszyliśmy na Dobieszczyn. Stamtąd na Niemcy poużywać ichnich dróg rowerowych.
Cały czas walczyliśmy z przenikającym wiatrem i marznącymi dłońmi. Temperatura wahała się od -7 do -5 + lekki wiatr i prędkości ok 30-40km/h robiły swoje. Na początku czułem silny ból w palcach ale po 2 godzinach minął i było znośnie. Ochranicze na buty sprawdziły się w 100%, to był dobry zakup, stopy zmarzły ale ich nie odmroziłem. Z powodu chłodu skróciliśmy trasę i chyba w Pampow (?) skręciliśmy do Blankensee a później do Dobrej gdzie się pożegnałem i pognałem na Lubieszyn i dalej do domu.
W sumie wycieczka udana, było wesoło, ekipa fajna, jedzie konkretnie. Taka jazda mi odpowiadała.
Z pośpiechu wziąłem aparat bez baterii, sytuację ratowała komórka, więc zdjęcia są. :)

gdzie my jesteśmy? © James77

Na granicy sprawdzamy sprzęt ;)

niemiecka droga rowerowa © James77

Niemiecka droga rowerowa, posprzątana oczywiście. Jechało się pewnie i co ważne szybko ;)

koniec asfaltu © James77

Kilka wiosek niemieckich zachowało stary bruk, ale da się przejechać chodnikiem

uzupełnianie płynów © James77

ostatni przystanek, na którym można było się napić zamrożonej wody w bidonie ;)

Pierwsza jazda szosą zaliczona. W tym roku wg planów mam na niej spędzić wiele godzin, więc na takie wycieczki będę chętnie sie wybierał. Tym bardziej, że ekipa typowo szosowa :)

Po rozmrożeniu się w domu, pojechałem do marketu zakupić rękawice narciarskie. W poniedziałek test.

poranna jazda

Piątek, 27 stycznia 2012 · Komentarze(2)
rano -5 i wiatr wschodni, dalej sucho
Wczoraj założyłem nową kasetę i pożyczoną środkową tarczę od dobrego kolegi g286 - dzięki :). Cały napęd to miks od deore do xtr, ale co tam - na wiosnę będzie nowy.
Większość zębów wyglądała tak jak na zdjęciu kółka przerzutki:
gwiazdka ninja © James77

Nareszcie zaczęło wszystko ze sobą chodzić, więc pocisnąłem mocniej na pedały.
Vmax 47km/h - szybciej już nie chciałem bo wiatr przebijał się do ciała (5 warstw). Nareszcie osiągnąłem moją ulubioną prędkość do jazdy - 30km/h ;) Wszystko byłoby fajnie, gdyby nie marznące ręce (stopy ok). Czeka mnie jeszcze ostatni zakup tej zimy - extra ocieplane rękawice - tym bardziej, że zapowiadają mrozy.

poranna jazda - masakra

Czwartek, 26 stycznia 2012 · Komentarze(3)
tytuł taki bo dzisiaj było ciężko.
Wczoraj rower dostał nowy łańcuch i blat. Na sucho oczywiście wszystko pięknie działało. Ale dzisiaj jak wyjechałem z zamiarem mocnego ciśnięcia, łańcuch na prawie wszystkich przełożeniach skakał. Na blacie chodził tylko z 1 i 5 zębatką, więc albo młynek albo przepychanie :( wybrałem to drugie, prędkość przelotowa 22km na zjazdach tylko do 40. Przez wolną jazdę tętno spadło, nie mogłem się dobrze rozgrzać. Od połowy trasy walczyłem z chłodem w dłoniach (pod koniec poległem i jechałem bez czucia i z silnym bólem), i ciągle parującymi okularami. W końcu patrzyłem przez szparę nad nimi, ale tu z kolei zimny wiatr wyciskał łzy i wręcz mroził oczy...
czas fatalny, bo walczyłem ze sprzętem a nie z trasą. Dziś pilne zakupy kasety i środkowej tarczy. Kółka przerzutki zaostrzone są jak jakieś gwiazdki ninja :), tymczasowo założę od starej - zimę przejadą.
A chciałem mieć napęd na zimę... wychodzi że będzie całkowicie nowy.
Przynajmniej sucho jest i wracam czysty.
rano na wsi -7

poranna jazda

Środa, 25 stycznia 2012 · Komentarze(6)
Jak dobrze, że w Szczecinie nie ma zimy ;)
sucho, brak śniegu, nawet wiatru nie ma. Ciepło się ubrać i można jeździć bez całego syfu na drogach.
Dzisiaj "tylko" -4. Według ICM godz. 5 to najzimniejsza pora doby, więc jak o tej porze jeździ mi się dobrze, to dalej może być tylko lepiej.
Wyczytałem na mądrym forum, że lepiej jest mieć luźniejszą jedną parę rękawic, niż dwie pary założone na wcisk. Sprawdziłem. Faktycznie - dłonie zmarzły, ale nie tak jak wczoraj, kiedy nałożyłem - jak zwykle - cienkie rękawice biegowe i zimowe rowerowe. Wczoraj walczyłem z bólem i zanikiem czucia w palcach, a dzisiaj do tego stanu było daleko (warunki pogodowe takie same). Niby logiczne a na to nie wpadłem ;)
Wykręciłem fajny czas, mimo postoju na zdjęcie. Zapewne sporo nadrabiam kręcąc na środkowej tarczy, podjazdy są zauważalnie łatwiejsze, udaje mi się przy tym utrzymać wysoką prędkość.
Jak dla mnie zima może tak wyglądać. Na "prawdziwą" wolę popatrzeć na zdjęciach bajkerów z południa ;)

Moja rowerowa rzeczywistość:
rower nocą © James77

poranna jazda i zderzenie z sarną

Wtorek, 24 stycznia 2012 · Komentarze(4)
No dzisiaj to hit dnia będzie ;) ale od początku...
5 rano temp. -4, wiatru nie ma (nareszcie), ulice suche
W Szczecinie ostra zima ;) więc nakładam trzecią termoaktywną koszulę z długim rękawem zwiększając ilość warstw do pięciu.
Poprzedniego dnia przygotowałem rower, dołożyłem drugie światło aby być maksymalnie "oczojebnym" dla ewentualnych śpiących kierowców.
Całość wygląda tak:
światełkowy potwór © James77

moje autorskie mocowanie, jak dla mnie lepiej bo niczym nie mogę zahaczyć:
2x Mactronic Wall-e © James77

i mój najnowszy nabytek: Pro-Tarmac NPU+
ciepłe butki © James77

Tak przygotowany wyjechałem... za rowerem łuna czerwonego migającego światła ;) teraz to ja widzę, że coś mi z tyłu świeci. Ocieplacze miodzio, to jest wersja do -15st i dzisiaj dały radę. Nareszcie nie odmroziłem sobie stóp, były zimne ale tylko to.
Jazda była bardzo przyjemna, było mi ciepło, miła muzyka, pusto na drogach...
W końcu będąc na trasie do Bismarcu(-a?) kiedy droga prowadzi przez pola, przed rower wyszła mi młoda sarenka. W ogóle mnie nie zauważyła, chyba dopiero jak usłyszała to skoczyła sobie lekko na bok. Zwolniłem, bo domyśliłem się, że może być ich więcej i się nie myliłem, bo już na wysokości przedniego koła wyłoniła się z krzaków kolejna! I dalej wszystko działo się w ułamku sekundy, kątem oka spostrzegłem, że się zrobiła lekko nerwowa widząc mnie. I już myślałem że ją minę, gdy na wysokości pedałów skoczyła do przodu! Walnęła w tylne koło, na szczęcie wymanewrowała na tyle, że przesunęła mnie tylko a nie wywróciła. Poczułem jej ciało na nodze, ale nie zatrzymywałem się, bo jakbym trafił na mamuśkę, to mógłbym wracać bez roweru :D
W domu sprawdziłem czy wszystko ok, ale tylko tarcza obciera o klocki.
Chyba będę musiał zamontować jakiś dzwonek na sarny, czy cuś bo było blisko...

Ze spraw technicznych:
blat wygląda tak:
zużyty blat © James77

zamówiłem drugi i łańcuch bo ten jest nie do odratowania. Na środkowyej tarczy też zaczął mi łańcuch skakać, ale myślę, że jak go wymienię to będzie ok.

poranna jazda

Poniedziałek, 23 stycznia 2012 · Komentarze(0)
Pora zacząć znowu jeździć regularnie.
Rano (w nocy?) o 5:00 tylko 1st C, ale nie pada więc pojechałem.
Przez zużyty blat kręciłem na środkowej tarczy, przez co przez większość czasu nie mogłem znaleźć swojego rytmu. Poza tym czułem jak mi rower "pływa" na asfalcie więc jechałem dość ostrożnie. Przesunąłem czas jazdy od 5:30 do 6:40 bo o 7:00 muszę wyjść do pracy. O tej porze jest jeszcze mniej samochodów, prawie pusto na krajówce, więc jedzie się całkiem komfortowo. Nogi po tygodniu (praktycznie dwóch) nic nie robienia ciężkie, cztery warstwy odzieży ledwo wystarczają (pewnie za wolno jechałem), wiatr niby lekki ale przenikający aż do ciała. Trasa po polskiej stronie lekko mokra i błyszcząca. Trasa rowerowa Bismark-Linken czysta. Jadąc w grudniu było wszystko usłane liściami, teraz w ogóle ich nie było. Nawet na poboczach, niemieccy drogowcy odkurzają chyba wszystko. Mam nową tylną lampkę - Mactronic WALLe, czuję że jestem lepiej widoczny niż przy moich dwóch kellysowych "migaczach". Praktycznie większość kierowców bezpiecznie mnie wyprzedzała, trafił się tylko jeden idiota, który nawet nie zjechał na środek...

niedzielny wypad do Puszczy

Niedziela, 15 stycznia 2012 · Komentarze(7)
Na niedzielny wypad stawiło się 10ciu rządnych wrażeń, odzianych w obcisłe rowerzystów :) Dzisiaj były 3 nowe osoby, więc grupka była spora.

Pogoda w Szczecinie w przeciwieństwie do reszty kraju nadal jest jesienna w dodatku od kilku dni nie padało, warunki do jazdy były więc znakomite.
Dzisiejsza trasa biegła po często nieznanych mi terenach, było błoto miękkie i twarde ;) (czyt. zamrożone), kałuże i lód, bruk, asfalt, szutry... Wszystkiego pod dostatkiem :) Trasa była bardzo urozmaicona, również pod względem umiejętności zjazdowych i technicznej jeździe po błocie. Jak dla mnie jeden z lepszych wyjazdów.

To właśnie na takim zamrożonym błocie kamerzysta przytulił się z ziemią. :)
Strat w sprzęcie nie ma, ale po przyjeździe do domu stwierdziłem dziurę w nogawce i kolano całe we krwi :( Po przemyciu wodą utlenioną ukazała się piękna dziura ze zwisającym kawałkiem skóry. Jak się rozmroziłem to zaczęło nieźle boleć i do tego zacząłem mocno utykać. Akurat od jutra ma się rozpocząć zima w Szczecinie więc jazd by i tak nie było, może więc to pora na inną aktywność fizyczną...

Film się pięknie nagrał (bateria i tak na wszystko nie starczyła) i czeka na obróbkę. Zdjęcia tylko z komórki, bo aparat na mrozie robi tylko jedno zdjęcie a poźniej strajkuje. :/

Grupa w miejscu, skąd roztacza się świetny widok na Szczecin i nawet dalej:
styczniowe zgrupowanie w Puszczy Bukowej © James77

Takich widoków mi brakuje - Kołowo (zdjęcie z komórki):
widok na Szczecin © James77

Cofka na Regalicy, widok z Mostu Cłowego.
Cofka na Regalicy © James77

Ze spraw technicznych: padł blat, łańcuch tak przeskauje, że praktycznie nie mogę na nim ruszyć. Zostaje środek i najmniejsza tarcza, czyli jazda po lesie ;)

Ślad trasy:

Film będzie niebawem.
teraz trailer ;)

wieczorne kręcenie

Sobota, 14 stycznia 2012 · Komentarze(6)
Zrobiłem kolejny w tym roku gruntowny serwis napędu - czyli czyszczenie z zaschniętego błota. Łańcuch jest praktycznie do wymiany, ma takie boczne luzy, że można nim chyba opasać słoik, w tarczy brakuje kilku zębów więc czeka mnie kolejna inwestycja.
Po dobrze wykonanym serwisie naszła mnie ochota na małą przejażdżkę, ubrałem się i pojechałem przy okazji porobić nocne zdjęcia.
Trasa była krótka: dookoła Głębokiego dalej ścieżką rowerową na Jasne Błonia, stamtąd powrót na wieś przez miasto.

Pierwsze zdjęcie lekko nieostre, ale spoko później będzie lepiej ;)
na końcu jeziora Głębokie © James77

Moja lampka jest na takie wypady świetna, prostko z chin, a daje radę:
rower nocą © James77

Podstawowy punkt orientacyjny szczecińskich bajkerów:
Wejście na kąpielisko © James77

Jazda po lesie z takim światłem to czysta przyjemność:
MagicShina MJ-872 © James77

Rower nocą © James77

"Ogniste ptaki" Władysława Hasiora w Parku Kasprowicza w Szczecinie:
Ogniste ptaki w Parku Kasprowicza w Szczecinie © James77

I ostatnie zdjęcie na Jasnych Błoniach, po którym aparat padł z zimna, a mi też zaczynało być chłodno, więc pognałem do domu.