Październik, 2012

Suma podjazdów:2089 m

poranna 30stka

Środa, 31 października 2012 · Komentarze(0)
Mgła i duża wilgoć skutecznie ograniczały mi widoczność do kilkunastu metrow.
W Dobrej (na długiej prostej) minął mnie gość, który nie raczył wyłączyć świateł drogowych, przez co zobaczyłem mroczki(-ów)...

Zestaw ubraniowy idealnie "zadziałał" na godzinę w 3st. Teraz w końcu wiem, że jest dobry od -5 do 5 (ale na mały wiatr).

poranna 30stka

Wtorek, 30 października 2012 · Komentarze(4)
I po mrozie na razie.

Liska spotkałem: wyszedł sobie z krzaków i spokojnie poszedł na pole, pełen luzik ;)

Pojawiają się pierwsze usterki roweru: zablokował się tłoczek w zacisku i klocek stale trze o tarczę, kulki w dolnym łożysku sterów zaczynają być kwadratowe, a linka przerzutki do wymiany (z pancerzem).
Same brudne roboty...

Z innej beczki: skonstruowano coś takiego, co nazywa się Wireless Charging Card. W skrócie: ma to ładować bezprzewodowo telefon. Na razie technologia raczkuje ale za niedługo powstanie może coś na kształt hotspotu do ładowania (jakiś obszar przestrzeni np. 5m), gdzie będzie można postawić rower i naładować na raz akumulatory lampek, licznika, mp3, kamery, telefonu... bez odłączania tego wszystkiego i pamiętania co się kończy. Rano biorę rower i wszystko mam na 100%.
Codziennie.
To byłoby przydatne ;)

p.s. wieczorem 30min. biegu z żonką (1b/4mx6)

poranna 30stka

Poniedziałek, 29 października 2012 · Komentarze(3)
Zima dotarła do Szczecina, dobrze że bez śniegu a tylko mrozem.
Wszystko białe, ulice czarne więc się dobrze jechało (zamarzła mi tylko linka do tylnej przerzutki - biegi zmieniały się po 3 sekundach).
Jak -4 to ja na to: 2 długie termokoszulki i bluza i to się na godzinę sprawdza.
Buff tym razem naciągnięty pod sam nos, bezpośredni głęboki wdech takiego powietrza zamraża wszystko od środka.
Najsłabszym ogniwem jak zwykle są stopy (jadąc "grałem na pianinie" i dłonie nie zamarzły); 2 skarpety, ciepła wkładka, ochraniacze ledwo starczyły.
Jak jutro będzie tak samo to wyciągam największe działa na mróz czyli najgrubsze neopreny jakie udało mi się dostać.

piękna pogoda na rower

Niedziela, 28 października 2012 · Komentarze(0)
I nastał ten dzień: żona wyciągnęła mnie na rower :)
Zima zaatakowała połowę kraju a w Szczecinie pięknie i słonecznie.

Korzystając z pogody pojechaliśmy na cmentarz.
Na zdjęciu poniżej, w tym miejscu ma chyba większość par pamiątkowe foty, nie zabrakło i nas (a właściwie lepszej połowy) w wersji rowerowej:
kaplica na Cmentarzu Centralnym w Szczecinie © James77

Gdyby nie tabuny ludzi byłoby bardzo fajnie. Jeździliśmy bocznymi alejkami, gdzie było całkiem miło i spokojnie:
Cmentarz Centralny © James77

Pojechaliśmy w rejony starych niemieckich grobów do świeżo odrestaurowanego lapidarium. Ciekawe okolice, znalazłem nawet grób (?) głównego architekta Szczecina Wilhelma Mayera o którym pisałem wczoraj:
pomnik Wilhelma Mayera © James77

Wracaliśmy na wieś ścieżkami rowerowymi, za co żona była bardzo wdzięczna i wykazywała chęć na kolejne wycieczki:
ścieżka rowerowa obok Media Markt © James77

p.s. niedziela - dzień ważenia: 82,7kg, tłuszcz: 13,7 - niewielki ale spadek. Idzie w dobrym kierunku. :)

Puszcza Wkrzańska

Sobota, 27 października 2012 · Komentarze(3)
Pojechałem do puszczy pojeździć - w sumie bez celu - typowo luźno i dla relaksu.

Ubiór jak wczoraj, który zgodnie z przewidywaniami - starczył na 2 godziny jazdy - do wychłodzenia stóp.

Miałem nawet małą lekcję historii:
wilhelm meyer brucke © James77

Most Wilhelma Mayera z 1927 roku (świeżo odrestaurowany) - jak głosi tablica informacyjna - nazwa nadana na cześć budowniczego Szczecina (zbudował m.in. Hakenterrasse czyli Wały Chrobrego) przez ówczesne bractwa rowerowe. Mayer był założycielem pierwszego zrzeszenia, którego celem było budowa scieżek rowerowych (coś jak prehistoryczny Rowerowy Szczecin).

Jeszcze drobny lansik mojej maszynerii:
bike © James77

ślad może nie imponujący, ale akurat tyle wytrzymałem:

Thank God It's Friday

Piątek, 26 października 2012 · Komentarze(0)
Nareszcie piątek - dzień bez samochodu.
W planach jazda do pracy przez puszczę w okolicach Głębokiego i Gubałówki.

Termometr pokazywał 2 st. więc zamieniłem 2 pary letnich rękawiczek na jesienne + buff do ochrony szyi i uszu. Reszta jak wczoraj.

Wrażenia z nocnej jazdy po lesie... bezcenne. Dobrze znane szlaki nabierają nowych kształtów, a cienie rzucane przez drzewa i krzaki podsuwały na myśl wszystkie leśne sceny z horrorów oglądanych w dzieciństwie :)

Rękawice utrzymały temperaturę przez godzinę, najpierw było uczucie zimna, później ból, by jeszcze później ból minął i było już tylko błogie uczucie... braku czucia. Pierwsze odmrożenie dłoni w tym sezonie (stopy tylko zmarzły).

W lesie ślisko od liści, a piaszczyste odcinki zmrożone. Jednak w miarę sucho. Byłem ciekaw jakie zwierzęta wypatrzę. Były 2 myszki (jedna wdrapała się na drzewo), kot, sarna kiedy podjeżdżałem szutrem Miodową (ok. 10m przed rowerem) i jeszcze coś kiedy wjeżdżałem na polanę harcerską. Przebiegło środkiem, ale to było mignięcie i nie rozpoznałem bestii...

Przejechałem 90% zakładanej trasy. Ostatni odcinek jest na razie technicznie trudny, a zaczęło brakować mi czasu, no i czucia w dłoniach, więc jestem usprawiedliwiony.

Powrót do domu już przez miasto.

howgh

poranne 30

Czwartek, 25 października 2012 · Komentarze(2)
Na 10st. włożyłem ocieplane wiatrochrony + góra jak wczoraj.
Dobrze zrobiłem, bo mżawka skutecznie nasączała mi ubranie.
Jesień pełną gębą - na ulicach (szczególnie tych wiejskich) leży dywan z liści, pada i za ciepło nie jest.

Uśmiałem się za to gdy dostałem "z liścia" mokrym liściem w twarz. Plusk jak na filmach :D

Pokonałem moje dwa podjazdy - stałe 32 przez cały czas - wiedziałem, że to kwestia motywacji...

poranne 30

Środa, 24 października 2012 · Komentarze(2)
Noce wciąż ciepłe, co skutkuje przyjemną jazdą rankiem.
Na 12st biorę krótkie gacie + nogawki. Na górę trzy warstwy: długa koszula termo, zwykła rowerowa i bluza (po zgubieniu kg powinienem napisać spadochron :)) Jest w tym bardzo ciepło.

Jeszcze nie mogę pozbyć się tego specyficznego niepokoju na krajówce (brak pobocza), kiedy widzę że zbliżają się z tyłu światła samochodów. Kiedy są tuż za mną, wyglądają jakby jechały na mnie, jednak za każdym razem przejeżdżają 1-2m obok.
Podświadomie czekam na tego jednego...

poranne 30

Wtorek, 23 października 2012 · Komentarze(0)
Rano 13st - wciąż ciepło. Na tyle, że pojechałem w 3/4 i było b. dobrze.
Przejechałem zjazd do Blankensee i dopiero po rozkładzie dziur zorientowałem się, że jadę inaczej (o 6 do wschodu wciąż daleko - a między wsiami ciemno jak w d...). Straciłem kilka minut. Ale że to wciąż wdrażanie się - to strat nie odnotowano.

Hrmax przy podjeździe nr 1 (Lubieszyn - Dołuje). 50m przed metą (znak na szczycie) spuchłem (zadyszka), nogi nawet nie piekły. Utrzymanie tam 30 moim czołgiem jest na razie ponad moje siły (choć pewnie to kwestia większej motywacji)...

poranne 30

Poniedziałek, 22 października 2012 · Komentarze(0)
Start!
Luźno na początek, bez szaleństw.
Drogowcy zrobili piękny, równy asfalt do samej granicy, nareszcie jedzie się równo i przyjemnie.

Poginam mtb, szosa poszła na rolki.
Ubrałem się za ciepło i spociłem się jak mysz, termometr w przeciwnieństwie do pogodynek - nie kłamie